Mit jelent pontosan a vírusmarketing?

Amit sokan nem tudnak…

Napról napra mindinkább tapasztalhatjuk, hogy a mai ember rengeteg időt tölt a számítógép, illetve az internet világában. Személyes és üzletei dolgait jórészt ott bonyolítja le, interneten vásárol, üzen, tájékozódik.

Ennek ellenére van egy pár olyan fogalom az online világgal kapcsolatban, amivel, noha szinte minden nap találkozik, mégsem tudja pontosan a jelentését. A vírusmarketing kifejezés is ezek közé tartozik, ezért megpróbáljuk röviden összefoglalni, hogy mit is takar. Ezt a technikát az interneten, tévén és rádión keresztül egyaránt használják annak érdekében, hogy egy bizonyos márkát ismertté vagy még ismertebbé tegyenek, illetve felkeltsék az érdeklődést valamilyen témával kapcsolatban. Egy jó vírusmarketing kampány megtervezése során bizonyos dolgokat szem előtt kell tartani.

Az első az, hogy az üzenet miként van megfogalmazva. Frappánsnak, lényegre törőnek és egyedinek kell lennie. Emellett fontos az is, hogy kikhez jut el először az üzenet, illetve, hogy milyen a szövegkörnyezet, hol jelenik meg. Egy jól felépített vírusmarketing kampány rövid időn belül látványos eredményt hoz.